VI Ogólnopolska Konferencja “Problemy jakości powietrza wewnętrznego w Polsce”

- tematy przewodnie
Jakość powietrza w budynkach edukacyjnych -
edukacja społeczeństwa dla dobrej jakości powietrza

15 - 16 listopada 2001 r. Warszawa


[powrót do VI konferencji], [otwarcie], [wprowadzenie], [dzień pierwszy], [dzień drugi],
[publikacje], [wystawcy], [zdjęcia]

Program


Czwartek - 15 listopada 2001r

"Jakość powietrza w budynkach edukacyjnych"

10.15 - 10.30 Otwarcie Konferencji

10.30 - 11.15 Sesja I
Wymagania dotyczące jakości powietrza w budynkach edukacyjnych
Jaki jest wpływ jakości powietrza na zdrowie i samopoczucie uczniów i nauczycieli? W jaki sposób formułuje się w Polsce i na świecie wymagania dotyczące jakości powietrza w budynkach edukacyjnych? Kto jest autorem wymagań? Kto jest odpowiedzialny za ich spełnienie? Kto powinien być zainteresowany kontrolą stanu zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniach do nauki ?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami zaproszonych prelegentów

11.15 - 11.45 Przerwa na kawę (hall w Gmachu Starej Kotłowni)

11.45 - 13.15 Sesja II
Rzeczywisty stan jakości powietrza w budynkach edukacyjnych w Polsce
Kto i w jaki sposób kontroluje jakość powietrza w budynkach edukacyjnych w Polsce? Co wiadomo na temat stanu jakości powietrza w budynkach edukacyjnych? Jakie są podstawowe zagrożenia dla zdrowia i dobrego samopoczucia uczniów i nauczycieli? Czy społeczeństwo (władze, dzieci, rodzice, nauczyciele, projektanci, kontrolujący) zdają sobie sprawę z stanu jakości powietrza oraz jego wpływu na zdrowie i dobre samopoczucie?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami zaproszonych prelegentów

13.15 - 14.15 Przerwa na lunch (Lunch będzie podany w Gmachu Wydziału Inżynierii Środowiska w sali 115 - sala Rady Wydziału na I piętrze)

14.15 - 16.00 Sesja III
Zapewnienie właściwej jakości powietrza w budynkach edukacyjnych - możliwości i ograniczenia
Jakie mogą być przyczyny złego stanu jakości powietrza w szkołach? Jakie konsekwencje niesie ze sobą istniejąca sytuacja? Jak rodzi sobie z tymi problemami system opieki zdrowotnej? W jaki sposób zapewnić poprawę jakości powietrza w istniejących budynkach? Jak projektować budynki nowe? W jaki sposób zapewnić lepszą koordynację działań pomiędzy różnymi osobami mającymi wpływ na jakość powietrza w budynkach edukacyjnych? W jaki sposób rodzice mogą wymusić aby w szkołach, do których uczęszczają ich dzieci, była dobra jakość powietrza ?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami zaproszonych prelegentów

W czasie przerw w obradach zapraszamy do odwiedzenia stoisk firm sponsorujących konferencję:

AERECO Wentylacja, GAZEX

 

 

Piątek - 16 listopada 2001r

"Edukacja w dziedzinie jakości powietrza wewnętrznego"

  9.00 - 10.30 Sesja IV
Identyfikacja potrzeb edukacyjnych w dziedzinie jakości powietrza wewnętrznego
Jaki jest stan wiedzy na temat jakości powietrza w pomieszczeniach? W jakim stopniu ta wiedza jest upowszechniana? Jakie grupy wyrażają największe zainteresowanie zdobyciem interdyscyplinarnej wiedzy w tej dziedzinie? Kto powinien finansować edukację i popularyzację wiedzy w dziedzinie jakości powietrza?

10.30 - 11.00 Przerwa na kawę (hall w Gmachu Starej Kotłowni)

11.00 - 12.30 Sesja V
Upowszechnianie wiedzy na temat jakości powietrza wewnętrznego
W jakim stopniu świadomość o zagrożeniach związanych z wpływem zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i samopoczucie może wpływać na poprawę stanu powietrza w pomieszczeniach? Jak edukować grupy szczególnie wrażliwe na obecność zanieczyszczeń powietrza (astmatycy , alergicy, osoby nadwrażliwe na bodźce środowiskowe, dzieci, osoby starsze itp.)? Jakie formy przekazywania informacji konsumenckiej (broszury, książki, serwisy internetowe, programy radiowe i telewizyjne) są najbardziej efektywne? Jak korzystać z doświadczeń zagranicznych w tym zakresie?

12.30 - 13.30 Przerwa na lunch (Lunch będzie podany w Gmachu Wydziału Inżynierii Środowiska w sali 115 - sala Rady Wydziału na I piętrze)

13.30 - 15.00 Sesja VI
Wiedza i odpowiedzialność jako podstawa do realizacji zdrowych budynków
W jakim zakresie szkolnictwo wyższe kształci specjalistów zajmujących się problematyką jakości powietrza wewnętrznego? Jakie metody kształcenia, w przypadku wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym, dają najlepsze efekty? Jakie formy kształcenia podyplomowego są dostępne dla specjalistów pragnących poszerzyć swoją wiedzę? Dlaczego szerzenie wiedzy za pomocą projektów demonstracyjnych "zdrowe domy", "domy ekologiczne", "budynki energooszczędne", "budynki zielone" nie jest w Polsce popularne? Kto powinien ponosić odpowiedzialność za niewłaściwą jakość powietrza w pomieszczeniach (projektant, wykonawca, użytkownik)? W jaki sposób powinna być ona egzekwowana?

15.00 - 15.30 Dyskusja ogólna. 
Doświadczenia 10 letniej działalności i wyzwania na przyszłość

W czasie przerw w obradach zapraszamy do odwiedzenia stoisk firm sponsorujących konferencję:

AERECO Wentylacja, GAZEX

 

 

[powrót do VI konferencji], [otwarcie], [wprowadzenie], [dzień pierwszy], [dzień drugi],
[publikacje], [wystawcy], [zdjęcia]


Strona główna
Copyright © 2001-2019 Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska, PW. All rights reserved.
Ostatnie uaktualnienie: 11 grudnia, 2001.