VI Ogólnopolska Konferencja “Problemy jakości powietrza wewnętrznego w Polsce”
-
tematy przewodnie[powrót
do VI konferencji], [otwarcie], [wprowadzenie],
[dzień pierwszy], [dzień drugi],
[publikacje], [wystawcy],
[zdjęcia]
Program
"Jakość powietrza w budynkach edukacyjnych"
10.15 - 10.30 Otwarcie Konferencji
10.30 -
11.15 Sesja I
Wymagania
dotyczące jakości powietrza w budynkach edukacyjnych
Jaki jest wpływ jakości powietrza na zdrowie i
samopoczucie uczniów i nauczycieli? W jaki sposób formułuje się w Polsce i
na świecie wymagania dotyczące jakości powietrza w budynkach edukacyjnych?
Kto jest autorem wymagań? Kto jest odpowiedzialny za ich spełnienie? Kto
powinien być zainteresowany kontrolą stanu zanieczyszczenia powietrza w
pomieszczeniach do nauki ?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami
zaproszonych prelegentów
11.15 - 11.45 Przerwa na kawę (hall w Gmachu Starej Kotłowni)
11.45 -
13.15 Sesja II
Rzeczywisty
stan jakości powietrza w budynkach edukacyjnych w Polsce
Kto i w jaki sposób kontroluje jakość powietrza w
budynkach edukacyjnych w Polsce? Co wiadomo na temat stanu jakości powietrza w
budynkach edukacyjnych? Jakie są podstawowe zagrożenia dla zdrowia i dobrego
samopoczucia uczniów i nauczycieli? Czy społeczeństwo (władze, dzieci,
rodzice, nauczyciele, projektanci, kontrolujący) zdają sobie sprawę z stanu
jakości powietrza oraz jego wpływu na zdrowie i dobre samopoczucie?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami
zaproszonych prelegentów
13.15 - 14.15 Przerwa na lunch (Lunch będzie podany w Gmachu Wydziału Inżynierii Środowiska w sali 115 - sala Rady Wydziału na I piętrze)
14.15 -
16.00 Sesja III
Zapewnienie
właściwej jakości powietrza w budynkach edukacyjnych - możliwości i
ograniczenia
Jakie mogą być przyczyny złego stanu jakości
powietrza w szkołach? Jakie konsekwencje niesie ze sobą istniejąca sytuacja?
Jak rodzi sobie z tymi problemami system opieki zdrowotnej? W jaki sposób
zapewnić poprawę jakości powietrza w istniejących budynkach? Jak projektować
budynki nowe? W jaki sposób zapewnić lepszą koordynację działań pomiędzy
różnymi osobami mającymi wpływ na jakość powietrza w budynkach
edukacyjnych? W jaki sposób rodzice mogą wymusić aby w szkołach, do których
uczęszczają ich dzieci, była dobra jakość powietrza ?
Dyskusja zostanie poprzedzona wystąpieniami
zaproszonych prelegentów
W czasie przerw w obradach zapraszamy do odwiedzenia stoisk firm sponsorujących konferencję:
"Edukacja w dziedzinie jakości powietrza wewnętrznego"
9.00 - 10.30 Sesja IV
Identyfikacja
potrzeb edukacyjnych w dziedzinie jakości powietrza wewnętrznego
Jaki jest stan wiedzy na temat jakości powietrza w
pomieszczeniach? W jakim stopniu ta wiedza jest upowszechniana? Jakie grupy wyrażają
największe zainteresowanie zdobyciem interdyscyplinarnej wiedzy w tej
dziedzinie? Kto powinien finansować edukację i popularyzację wiedzy w
dziedzinie jakości powietrza?
10.30 - 11.00 Przerwa na kawę (hall w Gmachu Starej Kotłowni)
11.00 -
12.30 Sesja V
Upowszechnianie
wiedzy na temat jakości powietrza wewnętrznego
W jakim stopniu świadomość o zagrożeniach związanych
z wpływem zanieczyszczeń powietrza na zdrowie i samopoczucie może wpływać
na poprawę stanu powietrza w pomieszczeniach? Jak edukować grupy szczególnie
wrażliwe na obecność zanieczyszczeń powietrza (astmatycy , alergicy, osoby
nadwrażliwe na bodźce środowiskowe, dzieci, osoby starsze itp.)? Jakie formy
przekazywania informacji konsumenckiej (broszury, książki, serwisy
internetowe, programy radiowe i telewizyjne) są najbardziej efektywne? Jak
korzystać z doświadczeń zagranicznych w tym zakresie?
12.30 - 13.30 Przerwa na lunch (Lunch będzie podany w Gmachu Wydziału Inżynierii Środowiska w sali 115 - sala Rady Wydziału na I piętrze)
13.30 -
15.00 Sesja VI
Wiedza i
odpowiedzialność jako podstawa do realizacji zdrowych budynków
W jakim zakresie szkolnictwo wyższe kształci
specjalistów zajmujących się problematyką jakości powietrza wewnętrznego?
Jakie metody kształcenia, w przypadku wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym,
dają najlepsze efekty? Jakie formy kształcenia podyplomowego są dostępne dla
specjalistów pragnących poszerzyć swoją wiedzę? Dlaczego szerzenie wiedzy
za pomocą projektów demonstracyjnych "zdrowe domy", "domy
ekologiczne", "budynki energooszczędne", "budynki
zielone" nie jest w Polsce popularne? Kto powinien ponosić odpowiedzialność
za niewłaściwą jakość powietrza w pomieszczeniach (projektant, wykonawca, użytkownik)?
W jaki sposób powinna być ona egzekwowana?
15.00
- 15.30 Dyskusja
ogólna.
Doświadczenia 10 letniej działalności i wyzwania na przyszłość
W czasie przerw w obradach zapraszamy do odwiedzenia stoisk firm sponsorujących konferencję:
[powrót
do VI konferencji], [otwarcie], [wprowadzenie],
[dzień pierwszy], [dzień drugi],
[publikacje], [wystawcy],
[zdjęcia]
Strona
główna
Copyright © 2001-2019 Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska, PW. All rights reserved.
Ostatnie uaktualnienie: 11 grudnia, 2001.